You only live once

mbaと共に、世界中を旅するブログ。米国にてmba取得中。各国の旅行記とmbaで学んだ知識と、日々の生活。

洋楽歌詞 (Taylor Swift) Ready for it?

Taylor Swift の新しいアルバムReputationのシングルが続々と公開されています。

その中でも、Look What You Made Me doは、既にMusicVideoが公開されていて、

かなり強烈な内容だと話題になっています。


Taylor Swift - Look What You Made Me Do

テイラーと中の悪い歌手のことを歌っているといわれていますね。

個人的にはこの恐ろしい感じも丁度ハロウィンの雰囲気とあいまって好きです。

 

アメリカの中でもアルバムの発売が楽しみ!という声が高まっています。

 

さて、その1週間語に発表されたReady for it?の和訳に挑戦してみたいと思います。

いざ歌詞を見てみると、こちらもハロウィンちっくな英単語がたくさん使われています。

音もロックでとってもかっこいいです。

こちらのMVの発表も楽しみですね。

 

Ready for it?


Taylor Swift - ...Ready For It? (Audio)

Knew he was a killer

彼がやり手とは知ってたわ

First time that I saw him

彼を初めて見た時、

Wonder how many girls he had loved and left haunted

何人の女の子を愛してきたか、虜にして振ってきたか不思議に思ったの

 

But if he's a ghost then I can be a phantom

もし彼がお化けなら、私は幽霊になるわ

Holdin' him for ransom

彼を人質にして身代金を要求するの

 

Some, some boys are tryin' too hard

頑張りすぎ男の子もいるわ

He don't try at all though

でも彼は全然頑張らないの

 

Younger than my exes but he act like such a man,

元カレ達よりも若いけど、彼は紳士のように振舞うの

so I see nothing better,

これ以上ってないのよ

I keep him forever

永遠に取りついてやる

Like a vendetta-ta

血の復讐のように

 

[Pre-Chorus]

I-I-I see how this is gonna go

わかるの、これがどんなふうになるか

Touch me, and you'll never be alone

触れてちょうだい、そしたらあなたはもう一人にはなれない

I-Island breeze and lights down low

島風が吹いてあたりは暗くなるの

No one has to know

誰も知る必要なんてない

 

[Chorus]

In the middle of the night, in my dreams

真夜中に私の夢の中で

You should see the things we do, baby

私たちがすることをあなたは見るべきよ、べイビー

 

In the middle of the night, in my dreams

真夜中に私の夢の中で

I know I'm gonna be with you

私はあなたと一緒ってことを知ってる

So I take my time

だから私は急がない

(Are you ready for it?)

(準備はいい?)

 

[Verse 2]

Me, I was a robber

私は盗人だったわ

First time that he saw me

彼が私を最初に見たとき

Stealing hearts and running off and never saying sorry

気持ちをさらって走り去って謝らなかった

 

But if I'm a thief then

でももし私が盗人なら、

He can join the heist

彼を窃盗団に入れるわ

 

And we'll move to an island-and

で私たちは島に移住して

He can be my jailer

彼が私の看守ね

Burton to this Taylor

このテイラーの崩壊ね

 

Every lover known in comparison is a failure

知ってる恋人はもう全部失敗だった

I forget their names now

私は彼らの名前を忘れた

I'm so very tame now

今の彼に手懐けられちゃった

Never be the same now, now

二度と一緒ってことはないの

 

[Pre-Chorus]

I-I-I see how this is gonna go

わかるの、これがどんなふうになるか

Touch me, and you'll never be alone

触れてちょうだい、そしたらあなたはもう一人にはなれない

I-Island breeze and lights down low

島風が吹いてあたりは暗くなるの

No one has to know

誰も知る必要なんてない

 

[Chorus]

In the middle of the night, in my dreams

真夜中に私の夢の中で

You should see the things we do, baby

私たちがすることをあなたは見るべきよ、べイビー

 

In the middle of the night, in my dreams

真夜中に私の夢の中で

I know I'm gonna be with you

私はあなたと一緒ってことを知ってる

So I take my time

だから私は急がない

(Are you ready for it?)

(準備はいい?)

(Ooh, are you ready for it?)

 

[Post-Chorus]

Baby, let the games begin

ベイビー、ゲームを始めましょう

Let the games begin

Let the games begin

Baby, let the games begin

Let the games begin

Let the games begin

 

[Bridge]

I-I-I see how this is gonna go

わかるの、これがどんなふうになるか

Touch me, and you'll never be alone

触れてちょうだい、そしたらあなたはもう一人にはなれない

I-Island breeze and lights down low

島風が吹いてあたりは暗くなるの

No one has to know

誰も知る必要なんてない

 

[Chorus]

I-I-I see how this is gonna go

わかるの、これがどんなふうになるか

Touch me, and you'll never be alone

触れてちょうだい、そしたらあなたはもう一人にはなれない

I-Island breeze and lights down low

島風が吹いてあたりは暗くなるの

No one has to know

誰も知る必要なんてない

 

[Chorus]

In the middle of the night, in my dreams

真夜中に私の夢の中で

You should see the things we do, baby

私たちがすることをあなたは見るべきよ、べイビー

 

In the middle of the night, in my dreams

真夜中に私の夢の中で

I know I'm gonna be with you

私はあなたと一緒ってことを知ってる

So I take my time

だから私は急がない

(Are you ready for it?)

(準備はいい?)

 

[Post-Chorus]

Baby, let the games begin

ベイビー、ゲームを始めましょう

Let the games begin

Let the games begin

(Are you ready for it?)

 

Baby, let the games begin

Let the games begin

Let the games begin

(Are you ready for it?)